A poháralátét probléma

2014. május 25.

crossstitchbeads1.jpg

Eltökéltem, hogy kötök egy színes poháralátét garnitúrát, amit majd elsősorban kültéri (pontosabban erkélyi) iszogatásokkor fogunk használni. Miközben elszántan keresgéltem a minták között, rá kellett jönnöm, hogy az alátétkötés inkább horgolós műfaj.

 

Ugyanis elképesztően sok szép hogolt mintát találtam, szép kötöttet meg szinte alig. Ez mondjuk érthető, a horgolás technikájából adódóan jobban kezdvez az apró, változékony formájú, vagy kör alakú mütyüröknek. De nem adtam fel! Kitartó kersgélés árán jó sok lehetőséget találtam, horglósat, kötőset és egy-két egyéb érdekes megoldást is.

Horgolt jószágok

Egyszerű mollie makes-es virágok tök jó képes leírással, tengerkék parafás, szürkecsíkos és gyümis

 

Kötött jószágok

A legelsőt az Etsyn láttam, nem találtam hozzá mintát, de ahogy elnézem egyszerű lustakötés az egész, csak valami jó színű chunky pólófonalat kell hozzá szerzni. Van még rusztikus hangulatú mintás, gyümölcsös ami igazából nagy alátét méret, nem pohárnak való, de ha csak a feléig csináljuk a mintát, úgy jó lehet. Legvégül pedig egy jól ismert megoldás: kötőtűvel vagy szarvacskával kötünk egy hosszabb csíkot, majd feltekerjük és összevarrjuk. A fenti megoldás szerintem különösen szép, mert direkt látszik a varrás körbe. Utóbbi pontos leírása itt.

Vegyes

Ezek közül nekem a filcgolyós megoldás az egyik kedvencem, de ha megnézitek a leírást elég csalás, ahogy elkészítik. Készen vásárolják a színes golyókat és csak ráragasztják egy parafára... Hát ez azért nem valami nagy kihívás szerintem, nyers nemezből megcsinálni a golyókat, na úgy azért izgibb. Ha valakinek esetleg ellenállhatatlan kedve lenne kitartóan keresztszemezni, akkor a  Purl Soho hímzett alátéteit ajánlom, nagyon jól néznek ki. Végül pedig egy egyszerű és gyors megoldás sietősöknek. Nem kell hozzá más csak parafa, egy fehér toll és néhány cuki minta.

Óó igen és majdnem elfelejtettem, az őrült hama gyöngyös alátétek forrása itt található. (a legelső kép) Még nem sikerült eldönteni, melyiket válasszam a sok lehetőség közül. Azt hiszem valamelyik narancsos lesz majd a befutó...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://simakotes.blog.hu/api/trackback/id/tr836202221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása