Így horgolj szemet! - Folt készítés házilag nr1.

2019. június 25.

horgolt_folt_06.png

Néhány hónappal ezelőtt, a zero waste-s cikk kapcsán kezdtem el mindenféle horgolt, kötött foltokra rákeresni. Ekkor elég gyorsan bele is szerettem a lapos, horgolt badgekbe. Úgyhogy egy idő után elkezdtem mindenféle "lapos" horgolt mintát gyűjteni. Kitaláltam, hogy a nagy szerelem örömére elkezdek egy kis cikksorozatot itt a blogon, különböző horgolt foltokkal. Minden részben egy új, lapos horolt kis folt, badge mintát fogok kipróbálni és megosztani veletek! Hát nem szuper? Kezdjünk is neki a legelsőnek, két szemet horgoltam, hogy aztán könyökfoltként használjam egy régi ingemen..

horgolt_folt.png

Nemrég örököltem egy inget Anyukámtól. Ő ki akarta dobni, mivel mindkét könyökénél kilukadt. Nekem viszont nagyon megtetszett a színe ezért aztán megmentettem a kidobástól és rögtön elkezdtem gonolkodni, milyen folttal javíthatnám meg a könyökét. Mivel mindkét könyöke lukas volt, úgy gondoltam valami olyasmit kéne rávarrnom, amiből a valóságban is általában "kettő van". Így találtam ki a szemeket. Nem utolsó sorban a mintát se volt nehéz kitalálni hozzá és később arra is rájöttem, milyen vicces, ha könyökölök, akkor olyan mintha épp kinyomnám őket.. :D

Szem minta 

horgolt_folt_03_1.png

Eszközök

  • 3 mm-es horgolótű
  • Három színű fonal, 3-4 mm-es tűhöz ajánlott (sötétebb lila, vagy fekete a pupillához, kék vagy bármilyen szabadon választott a szivárványhártyához és végül fehér a külső részhez)
  • Olló, tű a szálak eldolgozásához

Rövidítések

lsz - láncszem (chain)

rp - rövidpálca (single crochet)

frhp - félpálca (half double crochet)

rhp - egyráhajtásos pálca (double crochet)

2rhp - kétráhajtásos pálca (treble)

hp - hamispálca (slip stitch)

** - a csillag közti részt ismételd megahtározott ideig

() - ha egy szembe/helyre több pálcát kell horgolni

[ ] - összesen sor végére ennyi szem lesz

horgolt_folt05.png

Minta

4 lsz-ből készíts egy kört

1. sor: 2 lsz majd (11 rhp) a körbe végül egy hp-val zárd a kört [12 szem]

A pupilla ezzel el is készült, válts át egy másik színre. (Nálam kék)

2. sor: 2 lsz majd 1 rhp a láncszem mellé. Ezek után minden szembe horgolj (2 rhp-t,) végül egy hp-val zárd a kört [24 szem]

Váltsunk át a fehér színű fonalra, jöhet a szemfehérje:

3. sor: 2 lsz majd 1 frhp a láncszem mellé. *1 fhrp a következő szembe és (2 frhp) az azt követőbe* ismételjük a sor végéig, végül egy hp-val zárd a kört [36 szem]

4. sor: 1 lsz, 3 rp majd *2 rhp, 1 2rhp, majd a következő szembe (2 darab 2rhp) utána 1 2rhp, és 2 rph követi egymást* majd 11 rp és a **közti részt ismételjük újból. Végül 7 rp-vel körbeérünk és egy hp-val zárunk [38 szem]

5. sor: 5 hp, majd *1 frhp, (2 rhp) a következő szembe, majd (2 rhp) az azt követőbe, majd megint 1 frhp* majd 15 hp körbe és megimételjük a  **-os részt. Végül 10 hp-val körbeérünk és lezárjuk a szemet. [42 szem]

horgolt_folt04.png

Miután elkészítettem a szemeket, felvarrtam őket a kis szakadt könyökű ingemre. Használhatóak foltként, kitűzőként vagy díszítésként rávarrva bármire. Nagyon jó hangulatú mintákat lehet vele készíteni, ha sok különböző színűt csinálunk belőle. A szemfehérjéhez én egy kicsit rózsaszínes árnyalatot használtam, hogy ne legyen annyira rideg a színhatás.

Remélem teszett a kis gyors egyszerű minta, már agyalok, hogy mi legyen a következő folt.. Addig is jó horgolást és foltozást mindenkinek! Ha tetszett a cikk, ne felejts el követni minket Facebookon, vagy Youtube-on. :)

horgolt_szem.pngA folt sorozat további részei:

Hamarosan jönnek! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://simakotes.blog.hu/api/trackback/id/tr4814910780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása