15 kötött és horgolt ötlet karácsonyra

2019. november 23.

karacsonyi_otletek_main.png

Nemrég eszméltem rá, hogy még néhány nap és beköszönt a december. Őszintén szólva, kicsit sokkolt is ez a tény, ugyanis a meleg időjárás miatt szinte el is feljtettem, hogy közeledik a Karácsony. (Még mindig bicóval járok munkába anélkül, hogy ráfagynék az ülésre, ami egészen meglepő így november vége felé...) Úgyhogy úgy döntöttem, összegyűjtök néhány kötött és horgolt karácsonyi ötletet, hátha elkap az ünnepi hangulat!

Karácsonyi díszek a tökéletes hangulathoz

Koszorúk, ajtódíszek 

kotott_ajtodisz_advent.png

Nemrég leletem rá Etsy-n ezekre az elképesztően szép, sakndináv koszorúkra hipervastag fonalból, vagyis inkább gyapjúból. Egy-két fonalboltban már lehet ilyen vastag fonalat kapni, arany áron, ezért aztán sosem próbáltam belőlük nagyon semmit se alkotni. De egy koszorúnyira való még nem leget olyan nagy összeg, úgyhogy lehet hogy egyzser megprónálom. Igazából csak simán egy fém karikára kell felhorgolni a vastag gyapjút, úgy mintha láncokat szednél fel rá. Ennél pontosabb leírást sajnos nem találtam a készítéshez.

UPDATE: Kipróbáltam! :) Csináltam róla egy videót is:

 

 Az alábbi ajtódísz is gyönyörű, bár ez kevésbé karácsonyi hangulatú. (Mondjuk ezek könnyen változtathatsz szerintem, ha nem őszi színű pompomokat varrsz fel rá, hanem mondjuk fehér és esetleg valami ezüst kombót.) Ez a darab karral van kötve, itt találhatod hozzá a pontos leírást.

 

Mini karácsonyfák

kotott_karacsonyfa.jpg

Nincs is jobb mint egy-két mini fát szétszórni a lakásban, vagy feltenni a fára! A fenti kötött, csavart mintás fácskákat egy parafadugóra lehet felhúzni, szuper kis minta, pár évvel ezelőtt én is elkészítettem. Kerestem hozzá egy horgolt verziót is, de ezt a mintát nem ismerem annyira, viszont a blogot, aki készítette a mintát nagyon ajánlom, szuper leírásaik szoktak lenni.

 

Horgolt és kötött adventi naptárok

horgolt_adventi_naptar_1.pngA boltban kapható uncsi naptár helyett a nagyon lelkesek készíthetnek otthoni kis kötött vagy horgolt zsebes naptárt. Elsőre melósnak tűnik, de ha egyszer elkészül vele az ember, sose kell többet naptárt vennni műanyaból!  Az első egy horgolt karácsonyfa, faliszőnyegnek sem utolsó, itt a mintája.

horgolt_adventi_naptar_2.png

A másik naptár pedig csodaszép norvég mintás mini kötött kesztyűkből áll, amiket egyszerűen csak egymás után csiptetett a készítő. Az összes mini kesztyű mintáját itt megtalálhatod, elég hardcore, de csodaszép. 

 

Egyszerű és aranyos karácsonyfadíszek

Kötött és horgolt gömbök

kotott_karacsonyfa_1.jpg

Na jó, hát ha karácsonyi gömbök, akkor Ernie & Carlos kötésmintái. Ők egy rendkívül aranyos norvég házaspár, akik egy teljes könyvet is kiadtak karácsonyi gömbökről. Van egy szuper videójuk a gömbkötés alapjairól, ha pedig már nagyon jól mennek az alapok, itt találhatsz néhány különböző ingyenes mintát. Akik inkább horgolnának, azok se keseredjenek el, nekik az alul látható gömbmintát tudom ajánlani, a mintát itt találjátok hozzá.

karacsonyfa_horgolt.png

 

 

Horgolt őzgidák

horgolt_ozike2.png

Ha pedig esetleg összetettebb és cukibb gömb díszt horgolnál, akkor a fenti zabánivaló őzeket tudom ajánlani. Itt az ingyenes minta hozzá! 

 

Mini kötött és horgolt sapkák

minispaka2.jpg

Nekem életem második kötős projektje ha jól emlékszem egy mini mikulássapka volt, ezért aztán eléggé a szívemhez nőtt ez a műfaj. Az alábbi linken 55 kötött és horgolt mini sapkamintát találhattok, fellógatva tökéletes dísze lehet a karácsonyfának! 

 

A legegyszerűbb horgolt, keményített csillag

crochet_star-1.jpg

Néhány éve ezzel elárasztottam a rokonságot! Mindenki ilyen kis csillagot kapott az ajándékára. Imádtam őket kikeményíteni és ajándékokra díszként használni. Amikor elkészülsz velük általában ilyen kis nyomik lesznek, úgy néznek ki majd mint egy virág. De a keményítés csodákat művel a kis csillagokkal. Itt a mintája.

 

Kötött és horgolt ajándék ötletek

Horgolt macska mikulássapkával

kotott_cica.jpg

Na jó, bevallom azt hiszem az összes karácsonyi minta közül erre kattantam rá igazán. Macskabarát ismerősöknek, vagy csak úgy egy rokonnak.. :D Azt hiszem egy macska télapósapkában tökéletes ajándék lehet bárkinek. Aki ennek a cukiságnak nem örül, annak nincs szíve. Macska minta itt, hozzátartozó sapka minta itt.

 

Kötött manók

kesz_nemtom3.png

Kábé százezer éve készítettem ezeket a kis manókat még a blog indulásakor azt hiszem. Akkoriban mindenkinek ezt adtam ajándékba karácsonyra. Szinte minden rokonomnál vagy egy ilyen. Egyszerű, gyors és cuki, itt találjátok a leírást hozzá. Horgolt verziót még nem csináltam hozzá, de itt találhattok egy hasonló horgolt mintát.

Kötött mini borsapka

borsapka.jpg

Amikor fogalmad sincs mit vegyél a barátod/férjed apukájának, akkor vegyél neki egy üveg kézműves sört és húzz rá egy sapkát. (Mármint a sörre, ne az apukára) Kész! A mintát itt találod

 

Karácsonyi csomagok

karacsonyi_csomag.png

Ezekbe a horgolt szütyőkbe szuper kis ajándékokat lehet rejteni és még csak csomagolni sem kell a végén! Mindhárom minta ingyen letölthető pdf-ben itt. 

Hát ennyi lett idén az ultimate karácsonyi ötletlistám! Ha van szuper karácsonyi ötleted, szívesen várom a mintákat kommentben! Az egyik ajtódíszt és a horgolt sapkás macskát már kinéztem, remélem jut rájuk időm a hónapban. Kellemes készülődést kívánok Neked is a hónapra! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://simakotes.blog.hu/api/trackback/id/tr2515318618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása