Horgolt szemüvegtok leírással, hogy felkészülj a napsütésre!

2019. április 08.

horgolt_szemuvegtok_07.png

Az egyre naposabb időre való tekintettel pár hete vettem magamnak  egy új napszemüveget. Sajnos a napszemüvegeimnek gyakran elég sanyarú a sorsunk, de idén úgy dönöttem, nagyon fogok vigyázni az új darabra, ezért aztán készítettem is egy horgolt napszemüvegtokot. A tok a szintén nemrég megkedvelt C2C technikával készült, háromféle élénk színű fonalból. Egészen elégedett lettem a végeredménnyel, ezért aztán gondoltam a készítés módját is megosztom veletek!

Előkészületek

Használt technika

A napszemüvegtok kszítéséhez C2C technikát használtam. Az előző cikkünkben nagyon pontosan leírtuk ennek a technikának a módját, ami igazából egy szuper haladós és csodaszép textúrájú minta. Ha esetleg lemaradtatok róla, az alábbi videónkból könnyen elleshetitek az alapokat:

Eszközök

  • Kevesebb mint egy gombolyag 4-es, közepes vastagságú fonal (4,5-5 mm tűhöz ajánlott) hármféle színben. Én lila, almazöld és világos rózsaszín Scheepjes Cahlista-át használtam.
  • 4 mm-es horgolótű
  • Olló és fonalvarrótű az összeállításhoz

Méret

A tok pontsan 9 cm széles és 18 cm hosszú lett a tok a végén. Egy-két sort hozzáadva könnyen változtathatjátok a méretét, ha szükséges. Ha a mintáján szertnétek esetleg változtatni, ajánlom ezt a tervezőt hozzá.

Szemüvegtok minta leírása

szemuvegtok_horgolas_minta01.png

1. A fenti C2C minta alapján haladj. Először zöld színű fonallal készíts 5 sort. Ezzel eléred a szemüvegtok szélességét.

horgolt_szemuvegtok.png

2. Ezek után vágd el a fonalat, dolgozd el majd válts a fehér színre. Innentől kezdve ügyelj rá, hogy a négyzet széltében már nem fog nőni, tehát az első fehér sor elején semiképp se szaporíts a szokásos hat lácszemmel. Készíts négy sort a fehér fonallal, ügyelve a szélesség megtartására. 

horgolt_szemuvegtok_01.png

3. Ezek után válts át a lila fonalra. Ebből . színből megint csak öt sort kell horgolnod C2C-ben, viszont ügyelj rá, hogy az első sor után már a magasságát dem emeljük a négyzetnek, tehát a sor egyik végén sem fogunk már hat láncszemmel szapoíratni, csak befejezzük a téglalapot.

horgolt_szemuvegtok_03.png

4. Mikor elkészültél az egyik oldallal ugyanígy készítsd el a másik oldalt, viszont ügyelj rá, hogy ezúttal tükrözve készítsd a mintát a fenti kép szerint. 

Én ezt az apróságot amúgy efelejtettem, és csak akkor eszméltem rá, mikor már készen voltam a két oldallal. Ezért aztán úgy döntöttem, hogy elengenedem ezt a problémát és egyszerűen csak megfordítom az egyik kész téglalapot. Ilyenkor viszont az egyik oldalon nem a színe fog kifelé nézni a munkánknak. Mivel a C2C mintánál szerintem elég nehéz észrevenni, hogy melyik a színe és melyink a munka hátulja, ezért úgy döntöttem, nekem meg fog feleni így is. De ha ti ügyeltek a tükrözésre, akkor a ti szemüvegtokotok már tökéletes lesz! :) A végén dolgozd el a szálakat, nekem jó sok maradt mindenütt, így az egész folyamatnak azt hiszem ez volt a legunalmasabb része. 

A két oldal összehorgolása

horgolt_szemuvegtok_06.pngMikor elkészültél a két különálló oldallal, itt az idő az összehorgolásra! Egyszerű rövidpálcákkal horgold össze a két téglalapod. Oda, ahol három láncszemből álló láncsorod van, horgolj három rövidbálcát. A sarkaknál pedig 6 rövidpálcát, hogy kényelmesen tudjon "kanyarodni" az anyag. Ne felejts el minden színváltásnál a téglalaphoz illő színnel horgolni. 

És elkészült a szemüvegtokod! Én nem akartam rá semmilyen gombot, zipzárt varrni, de szerintem egy egyszerű belülre varrt patenttal is könnyedén meg lehet oldani a becsukást, ha valakinek szükséges. Az új napszemüvegem pont belefért. Ha az összenyomódástól nem is, a karcolódástól elég jól megvédi a kis tokja. 

horgolt_szemuvegtok_09.png

Remélem sikerült meghozni a kedveteket a napszemüvegtok készítéshez! Ha még mélyebben szeretnéntek betekintést nyerni a C2C világába, ajánlom előző posztunkat. Ha pedig megnéznéd, miket horgoltunk még ugyanezekből a szép élénk színű fonalakból, ajánlom a horgolt virág mintákról szóló cikkünket.

Ha tetszett a bejegyzésünk, ne felejds el megosztani, vagy Pinteresten elemteni a későbbi horgoláshoz! :)

horgolt_szemuvegtok_11.png

A bejegyzés trackback címe:

https://simakotes.blog.hu/api/trackback/id/tr5714744241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása